WELKOM !

WELKOM !

zaterdag 11 november 2017

Samen met juf Katrien en juf Julie komen we heel wat te weten over...

PADDENSTOELEN !

Hier volgt hun verslagje !

Hier zijn we dan!
Sommige zullen ons al kennen, anderen niet.
Wij zijn, juf Katrien en juf Julie,
 de laatstejaars studenten van Karel de Grote hogeschool.
Deze week hebben wij met de kleuters van 3KLa 
een heleboel geleerd over de herfst en de paddenstoelen.

We hebben kennis gemaakt met onze dikke vriend Daan
Hij kwam van het verre Antwerpen om met ons 
voor het bos en de natuur te zorgen.
Onze handen zijn wel elke dag vuil geweest!
We hebben modder gemaakt en voetstappen nagebootst
vetbolletjes gemaakt en verschillende paddenstoelen ontleed.
Natuurlijk zijn we onze letters deze week niet vergeten. 
Een wedstrijd woordjes vormen kon niet ontbreken. 
Voor Daan hebben we de letter B ook heel de week moeten zoeken. 
In de kranten, tijdschriften, in de klas en in onze boeken van de bib.
Wij kennen de paddenstoel vanbinnen en vanbuiten
We hebben gezocht, getekend, opengesneden, geplet en ontleed. 
Natuurlijk kon proeven niet ontbreken.
Donderdag was een heel gezellige kook- en proefavond.
Iedereen was welkom om onze zelfgemaakte soep te proeven.
Stippen tellen, vissen vangen deden wij om rekenen te oefenen.
Liedjes zingen en dansen hebben wij een hele week gedaan.  
Thema  liedje


Gelukkig hebben we de juiste volgorde gevonden!
Luister of zing maar mee !

Thema versje
(je kan er zelf dingen in veranderen)
Kijk ik ben een paddenstoel.
Zien jullie mij goed?
4 witte stippen op mijn hoed.
Met mijn witte steel sta ik in het mos.
Ben ik niet de mooiste van het hele bos?

FOTO'S :
 https://photos.app.goo.gl/BHle9y2Y6kXBgZVL2

DANK JE WEL 
juf Katrien en juf Julie 
voor de fijne speelse en leerrijke week !

Vele herfstgroetjes van de juffen !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten